Svařování vertexů v Blenderu

Vytvořil sasule, publikováno 09.01.2021 15:53

Svařování vertexů v Blenderu normálně probíhá pomocí postupu:

  1. Výběr vertexů ke svaření
  2. Stickem Alt+m nebo jen m v Blenderu 2.80 a výše
  3. Volba výsledku svaření (první vybraný vertex, střed, poslední vybraný vertex)

Tento postup je efektivní, správný a funkční. Pokud se ale svařuje větší množství vertexů, je značně neefektivní - zjednodušeně: "moc klikání".

Existuje jednodušší způsob, podobný fungování funkce "Target Weld" v 3DsMaxu. Tedy jde o způsob, kdy jen vyberu vertex A, který chci svařit a přetáhnu jej na výsledný vertex B, s nímž má být vertex A svařen. 

Postup jsem našel zde. Blender má funkci "Auto merge", která potřebnou akci spolehlivě provede.

Je potřeba:

  1. Zapnout přichytávání vertexů (Snapping)
  2. Nastavit režim na vertexový
  3. Zapnout vlastní AutoMerge režim.

Výše uvedené je shrnuto na obrázku:

Rychlé svařování

Poté již stačí jen v editačním režimu vybrat vertex, zmáčknout g pro přesun a přetáhnout vertex na ten, s kterým má být svařen.

Kategorie